Een maatwerk werken-bij website? 6 Punten die belangrijk zijn

07 mei 2023

Pinch of Pepper heeft een platform ontwikkeld, waarmee wij een werken-bij website voor een scherpe prijs kunnen inzetten. De visie hierachter is om deze dienst beschikbaar te maken voor bedrijven die geen grote uitgave willen doen voor een werken-bij website.
Ondanks dat het platform op heel veel vlakken kan worden gepersonaliseerd, is dit voor sommige bedrijven niet voldoende. Dan kun je bij ons terecht voor een maatwerk werken-bij website. We beginnen dan met een leeg canvas en samen gaan we werken aan jouw design. In ons volgende blog nemen we je mee in ons design proces. Maar wat is er nog meer belangrijk voor een werken-bij website?

 

Punt 1: Een sterk ontwerp op elk device

Vanaf 2012 is er al een daling te zien van een afname in het internetgebruik via de PC of Laptop. De opmars van de tablet stagneerde in 2017 en daarna daalde het gebruik met zo’n 2,5% per jaar. Dit komt natuurlijk niet doordat wij minder online zijn. Nee, we zijn juist meer online gegaan mét onze smartphone. Geen wonder natuurlijk, onze mobieltjes zijn én worden steeds geavanceerder, waarbij het formaat met de jaren is gegroeid. Interessante content bekijken gaat hierdoor uitstekend.

Daarom punt 2; zorg ervoor dat je werken-bij website altijd ‘’mobile first’’ is ontworpen, want bijna 60% van de sollicitanten bekijkt jouw recruitmentpagina eerst via de smartphone. Dit percentage zal in de toekomst alleen maar toenemen. Pinch of Pepper ontwerpt haar werken-bij websites altijd mobile-first. Zo zorgen wij ervoor dat jouw werkgeversmerk op het belangrijkste apparaat er goed uit komt te zien. Wij maken hem responsive zodat hij ook perfect wordt weergegeven, ongeacht het device. Veel sollicitanten zien de vacature eerst op hun mobiel en solliciteren vervolgens als ze (thuis) achter de laptop of PC zitten en de benodigde CV en motivatie kunnen versturen.

 

Punt 2: Jouw employerbrand op je werken-bij website

Jouw employerbrand is je imago dat je hebt als bedrijf en de voorkeur die je wilt hebben in de arbeidsmarkt om de juiste kandidaten naar je toe te trekken. Veel bedrijven zijn hier helaas nog niet bewust mee bezig, want het juist een uitgelezen kans om je (online) te presenteren. Je laat hiermee zien wat de cultuur is, jullie drijfveren en wie er bij je werkt. Wat gebeurt er nu áchter de gevel? Als je dit helder hebt en naar buiten uitdraagt ga je kandidaten aantrekken die bij je bedrijf passen. Maak hier voldoende ruimte voor op je website om alle content te tonen in woord, foto’s en video.

 

Punt 3: Wat is de kern van je bedrijf en welke functies zijn er?

Wat doet je bedrijf? Wat is jullie dienst of product? Welke type functie heeft je organisatie het meest? Heb je een installatiebedrijf, advocatenkantoor of een financiële dienst? Dit is de basis van je doelgroep. Om jouw doelgroep goed in kaart te brengen is het ontwikkelen van persona’s een goed hulpmiddel. De uitkomsten zet je in bij de ontwikkeling van je vacatures, maar kun je tevens gebruiken voor content op je werken-bij website. Bij Pinch of Pepper hebben wij een format ontwikkeld die ons in staat stelt een uitgebreide analyse te maken van je personeel/ doelgroep om zo tot één of meerdere persona’s te komen. Met deze informatie is het beter te bepalen wat je moet communiceren en hoe je jouw arbeidsmarktcommunicatie en je budget voor je recruitmentmarketing het beste kan inzetten.

 

Punt 4: Wervende vacatureteksten

Op je werken-bij website heb je uiteraard goede en werve(le)nde vacatureteksten nodig. Stem de inhoud, lengte en toon van je vacaturetekst af op je doelgroep. Start altijd met een sterke introductie van de vacature. Pak de lezer vast en probeer er voor te zorgen dat hij of zij niet stopt met lezen. Lees hier meer over dit blog. Zaak is om volledig en toch beknopt te zijn. Een sollicitant scant een vacature eerst alvorens hij of zij hem volledig gaat lezen. Spreekt het geheel aan? Vanaf dit moment wil je de kandidaat laten solliciteren en dit moet makkelijk zijn. Vraag niet om te veel informatie, dat komt later wel. Je wilt een CV en minimaal twee contactgegevens. Het e-mailadres en een telefoonnummer. Een werken-bij website is een middel om tot de invulling van je vacatures te komen, zet hem op deze manier in en maak het makkelijk om te solliciteren. Dan is het volgende punt heel belangrijk.

 

Punt 5: Zichtbaar zijn; arbeidsmarktcommunicatie en employerbranding

Hoe zorg je er nu voor dat je vacatures zichtbaar zijn? Een gedeelte is techniek gerelateerd, web-techniek welteverstaan. De werken-bij websites van ons zijn voorzien van slimme tools om al je teksten SEO te optimaliseren. Google-for-Jobs? Uiteraard! Ook deze structured-data-fields zijn in de vacaturepagina geïntegreerd zodat jouw vacatures organisch goed vindbaar zijn. Het Pinch of Pepper platform is hiermee uitgerust. Wel zo prettig. Die gave vacature staat op jouw werken-bij website, hij is goed vindbaar, maar zonder marketing is het toch ‘’roepen in de woestijn’’. Met onze recruitmentmarketing diensten zorgen wij ervoor dat je vacatures binnen de gewenste doelgroep wordt getoond. Hoe wij dit doen lees je hier.

 

Punt 6: Meten is weten, ook bij je werken-bij website

Het verzamelen van data van je recruitmentwebsite geeft je een goed inzicht in het gebruik van je site door de bezoekers. Op welke pagina of vacatures komen ze binnen, hoe lang bekijken ze jouw vacature? Klikken ze verder naar een andere pagina. De data kun je heel goed analyseren met Google Analytics en samen stellen we doelen in en maken we alles meetbaar. De resultaten kun je inzien of ontvang je desgewenst in een gepersonaliseerd dashboard.
Als er een eerste meting, nulpunt is bepaald, kun jij, of wij samen, gaan werken aan het verbeteren van je werken-bij website. Misschien kunnen we een verbeterplan opstellen met betrekking tot jullie arbeidsmarktcommunicatie. Ook een werken-bij website heeft, net als een webshop, het doel om conversies te krijgen. Geen aankopen, maar voldoende kwalitatieve kandidaten voor jouw vacatures.

Dat is het doel van Pinch of Pepper; bedrijven zelf laten werven.
Can we Spice up YOUR recruitment?! Laat het ons weten.