Pictures

Tanis gaat zelf effectiever werven en zet in op arbeidsmarkt- communicatie!

Employerbrand ontwikkeling

Employerbrand voor de arbeidsmarktcommunicatie

Tanis Confectionery in Oosterhout heeft momenteel meerdere vacatures. Het gaat merkbaar beter in de wereldeconomie, want ze verkopen momenteel veel complexe procesinstallaties voor de snoepgoed-industrie. Recent hebben ze hun grootste project afgerond en een recente verkoop overtreft dit record al weer. Dit jaar hebben ze gemiddeld 10+ vacatures. Gezien de groei zal dit aantal nog wel gelijk blijven. De wens van de afdeling HRM is om zelf effectiever te werven en het employerbrand te communiceren met de arbeidsmarkt. Want werken bij Tanis is leuk!

Uitbreiding van de corporate website.

De website van Tanis is binnen het eigen CMS uitgebreid waardoor er ruimte is gemaakt voor een werken-bij gedeelte. Tanis Confectionery komt nu veel beter tot haar recht als technisch en innovatief werkgever. Deze extra ruimte op de website moest natuurlijk worden gevuld met hun unieke employerbrand, ofwel werkgeversmerk. Er is gestart met een inventariserende meeting waarin het ontwerp van werken-bij gedeelte is besproken. Hoe ziet de navigatie eruit, wat gaan we vertellen aan de arbeidsmarkt, waar komt de tekst te staan. Maar bovenal wat wordt de stijl van de communicatie? Het resultaat is dat de sollicitant nu vooraf kan zien wáár men solliciteert. Zo bepaalt de sollicitant vooraf of men past bij de waarden en cultuur van Tanis. Dat werkt heerlijk selecterend en zal de kwaliteit van de sollicitaties laten stijgen.

Employerbrand ontwikkeling

Het werkgeversmerk is geformuleerd door gesprekken te voeren met verschillende medewerkers uit de organisatie. De trots en werkplezier spatte ervan af en werkgeversmerk van Tanis is nu goed verwoord en staat centraal bij de vacatures van Tanis. Met behulp van de gesprekken zijn de belangrijkste kernwaarden en zaken uit de cultuur onderzocht en beschreven. Na een feedbackronde zijn de teksten opgeleverd en geplaatst op de website. Zo werkt Tanis 24 uur per dag aan haar employerbrand om nieuwe medewerkers te vinden.

Reactie Tanis, Evelien

Wanneer kandidaten bij ons op kantoor komen, krijg ik vaak reacties dat ze nooit hadden verwacht dat zo’n belangrijke speler in de wereld van snoepmachines in Oosterhout zit. Verschillende aspecten van techniek, werktuigbouw, besturing, procestechniek, levensmiddelentechnologie komen bij Tanis allemaal samen. Het is met name dit verhaal dat we aan potentiële nieuwe medewerkers willen vertellen. Sommige vacatures vullen we regelmatig via via in, omdat we op een bepaald gebied een goede naam hebben. Met name dit aspect wilden we bij het ontwikkelen van het employerbrand versterken. Onze website is nu naast het uithangbord voor potentiële klanten, ook het verhaal richting potentiële medewerkers. En daar krijgen we kort na de introductie al hele positieve reacties op!

Ook toe aan een beetje peper?

Wat wij willen? Jou beter maken in het werven van nieuwe medewerkers, maar dit doen we samen, daar geloven wij in!
Wij zijn Pinch of Pepper. Kunnen wij je helpen?

Spice up your Recruitment!