Pictures

Mevi zet haar werkgeversmerk in bij haar arbeidsmarktcommunicatie

Werken-bij website, Vacatureteksten schrijven, Employerbrand ontwikkeling

Een werken-bij website voor hun arbeidsmarktcommunicatie

Mevi Fijnmechanische Industrie in Helmond groeit momenteel hard. Het gaat erg goed in de hightech branche waar zij actief in zijn, ze zoeken daarom ook veel nieuwe collega’s. 10 vacatures gemiddeld in 2018. Een simpele rekensom maakte duidelijk dat de werving via bureaus de afgelopen tijd heel veel geld heeft gekost. Dit kan en moet anders was hun opvatting. Zij willen zelf weer grip krijgen op hun werving. Daarom zetten ze het beste middel in bij hun arbeidsmarktcommunicatie; Een toffe werken-bij website die bijdraagt aan hun personele groei.

Een eigen design met een helder sollicitatieproces

De werken-bij website is compleet gepersonaliseerd en aangepast aan de huisstijl van Mevi. Hun eigen kleuren komen goed naar voren en de eisen voor de foto’s lagen heel hoog. Net als de standaarden die zij zelf hanteren voor hun klanten. Het is een website naast de ‘’normale’’ website. Zo houden ze nu de focus van de sollicitant vast. Geen afleiding, maar 100% aandacht voor Mevi als werkgever. Deze insteek resulteert in een prettige online kennismaking voor sollicitanten. De sfeer komt goed tot zijn recht. Vanaf de website kan gestart worden met de arbeidsmarktcommunicatie en vacaturemarketing. Hier vind je hun huidige vacatures, met de buttons om ze te delen op social media. De vacatures van Mevi zijn tevens direct aangepakt en herschreven door ons.

Employerbrand ontwikkeling

Het employerbrand is geformuleerd door gesprekken te voeren met de medewerkers. Dit waren erg open en leuke gesprekken. De trots, plezier en vrijheid in het werk is duidelijk leidend in het werkgeversmerk van Mevi. Met behulp van de gesprekken zijn de belangrijkste kernwaarden en zaken uit de cultuur onderzocht. Vervolgens is dit na feedback door ons verwerkt op de website. De cultuur en kernwaarden van Mevi voel je bij het personeel. In meerdere gesprekken werd het teamwerk benoemd, de hulpvaardigheid en de fijne (werk)sfeer. De directie van Mevi is trots op haar medewerkers en het werk dat zij verrichten, dit voel je goed. Dit is zichtbaar gemaakt op de recruitment website. En alles is verwerkt in de werken-bij website om het toekomstig technisch talent te verleiden bij Mevi te komen werken.

Reactie Mevi, Kevin Verberne

Onze sollicitanten reageren zeer positief op onze werken-bij Mevi website. Doordat wij op deze manier de werving doen weten wij makkelijker de juiste mensen aan ons te binden. De samenwerking met Pinch of Pepper is erg prettig en biedt ons het gewenste resultaat; dat zijn kwalitatief betere sollicitaties op onze vacatures!

Ook toe aan een beetje peper?

Wat wij willen? Jou beter maken in het werven van nieuwe medewerkers, maar dit doen we samen, daar geloven wij in!
Wij zijn Pinch of Pepper. Kunnen wij je helpen?

Spice up your Recruitment!